lauantai 23. tammikuuta 2010

Purovillaa


Olihan mun myös pakko päästä kokeilemaan väriä vaihtavaa
lankaa. Siispä muutaman puro-kerän kävin ostamassa ja niistä
syntyi kullalle pipo ja kaulahuivi.



Pipo: malli oma
Lanka: Novita Puro, ruska
Kulutus: kahdesta kerästä pätkittyä
Puikot: 5 mm



Kaulaliina: Suuren Käsityölehden Sikuriinan mitoilla
Lanka: Novitan Puro, ruska ja iltanuotio
Kulutus: epämääräinen määrä
Puikot: 5 mm
Pituus: 210 cm, mutta pitkä on mieskin



Piposta halusin vähän tonttulakkimaisen ja mun päähän se
sitä olikin. Mutta poikaystävällä se on vain hieman löysähkö
pipo. Oikeastaan hienompi se taitaa niin ollakin. Näiden
värilankojen neuleminen oli erittäin mukavaa. Suorastaan
jännitti aina, mikä väriyhdistelmä puikoille seuraavaksi tulee.
Pipon värityksen olin jo aiemmin päättänyt, ja katkoin aina
sopimattomia väripätkiä pois. Kaulahuivissa en pahemmin
yrittänyt sovittaa värejä toisiinsa, mutta lopputulos on silti
melko hyvä. Kaulahuiviin käytin jämälankoja..vaikka taisin
kyllä muutaman kerän kuitenkin siihen lisää ostaa. Niin ja
olihan mun ostettava muutama kerä Puroa muutenkin varastoon.
Lanka tuntuu mukavan pehmeältä, mutta toivottavasti eivät
käytössä pahasti nukkaannu, huopuvaa kun lanka ilmeisesti on!



Raidat ovat ihanan piristäviä, olen jo muutaman kerran kaulaliinaa
lainaillut. Suosittelen muillekin raitaterapiaa!



Ei kommentteja: